チューブ、やっとで到着

 3月10日にaliexpressに発注したチューブを郵便局で受け取り。いろいろあった。

 発注したのは3月10日。翌日には「Your order 99290925477158 has been shipped」というメールが届く。ところが翌日も同じ内容のメールが。なんかいやな予感。

 3月25日、出張先のシドニーで配送状況を見たら3月23日にキャンセルされたことになっとる。なんも聞いてへんで。

 メッセージセンターからメールを出してみた。

Hello.
Now shipment status is "Shipment cancelled by seller"
What's happened?

 翌日お返事。

Dear,I'm sorry that happened, we ask the shipping company and waiting for the reply.
Please don't worry,if have any problem, we will resend new parcel to you soon.
Can you accept?

 何がいいたいんや。

I can not understand what you say.
Was the parcel shipped,or not? That's what I want to Know,

 反応。26日付。

friend, we send your parcel ,maybe the post office have some problem, we ask the shipping company about this thing.
If the parcel lost, we will resend new parcel to you,please don't worry.

 フレンドちゃうわ!

 4月2日に問い合わせ。

Is there any answers from the shipping company?

 お返事。

Dear, sorry ,the parcel may lost on the way, we resend new parcel to you soon?

 最初から問い合わせしてへんやろ。最初からなんかミスしてたんちゃうの。

OK.
How quickly can I receive them?
I have spent 4 weeks in vain.

 お返事.4月4日付け。

Friend,I'm sorry to waste your time, we will resend your parcel soon.
as the seller, we hope every customer will receive the parcel on time,
but we can't control the logistic, please forgive us, we will add a gift in your parcel as the compensation.


 こんなイラスト、逆効果やろ。しかも実際は羽根が動いている。
http://kazz.red/hatena/images/20190425.gif

 翌日、「 Your order 100322529607158 has been paid successfully」tおメールが来たが、支払いは発生していなかった。翌6日には「Your order 100322529607158 has been shipped」のメールが。下4桁が同じなのは偶然ではなさそう。

 4月18日に郵便局の不在配達票が入っていてい、その日のうちに受け取り。
 おまけに言っていたa giftはこんなやつ。首とか頭を通すやつ。宇多田のCDは大きさ比較用。専用パッチでも入れてれば気が利くと思うんだが。

 一連の反応は誠実な対応とはいいがたいけど、aliexpressで買うからにはある程度は予め織り込み済みではある。
 初めてフィードバック書いたわ。国内のサイトでもフィードバックを書いたことがない(たぶん)けど。